2009. augusztus 3., hétfő

Zöldborsós lepény

Az utólagos receptleírásokkal az a baj, hogy amikor felkerül a blogra már régen aktualitását vesztette. Még bőven volt finom zsenge zöldborsó, amikor ez a lepény készült, de nem hagyhatom ki a gyűjteményemből, mert jövőre is szeretném elkészíteni. Az aktuális ételeimmel, illetve csak a fényképekkel történt egy kis keveredés, mert kölcsön géppel készítettem az utóbbi 2 hétben a képeket, és a kártyát visszaadtam, anélkül, hogy letöltöttem volna a képeket. Elveszni azért nem vesztek el a képek, de nem tudom mikor kerülnek vissza. Addig is szemezgetek a régi receptek között.

Hozzávalók:
25 dkg leveles tészta
20 dkg tisztított zöldborsó
2 evőkanál vaj
1 csokor újhagyma
2 tojás
1,5 dl tejszín
10 dkg sajt
friss bazsalikomlevél
só, bors, szerecsendió

A fagyasztott leveles tésztát kiengedtem, majd kinyújtottam és kibéleltem vele egy tortaformát. Serpenyőben felolvasztottam a vajat, majd megpároltam benne a felkarikázott újhagymát. A leveles tésztán egyenletesen elosztottam és rászórtam a zöldborsót. A bazsalikomleveleket apróra tépkedtem és azt is rászórtam a tésztára. A tojásokat összekevertem a tejszínnel, sóztam, borsoztam, csipet őrölt szerecsendiót adtam hozzá, majd belereszeltem a sajtot is. A masszát ráöntöttem a tésztára. 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

Forrás: Nők Lapja Konyha - 2009 június


Nincsenek megjegyzések: