2009. november 5., csütörtök

Joghurtos paprikamártás

Vettem az elmúlt héten a piacon 1,5 kg nagyon szép kápiát, és 2 darab kivételével az egészet megsütöttem. A sült paprikából először salátát terveztem, de vágül saláta nem lett belőle, viszont lett nagyon sok egyéb finomság. Ez a mártás volt az egyik a sok közül, amit sült hús mellé tálaltam.

Hozzávalók:
3 darab sült kápia paprika
2,5 dl zöldségleves
1 dl tejszín
1 evőkanál pirospaprika
1 evőkanál étkezési kukoricakeményítő
1 kis pohár joghurt

méz
cayenne bors

A paprikát botmixerrel pépesítettem, a leveshez kevertem. Felforraltam. A tejszínt simára kevertem az étkezési keményítővel és a pirospaprikával, majd a forró léhez adtam és folyamatosan kevergetve újra felforraltam. A joghurtot összekevertem egy kevés sóval, egy kiskanál mézzel és egy késhegynyi cayenne borssal. A fűszeres joghurtot a meleg lével simára kevertem.
Sült hús mellé tálaltam.

Ötletadó: Mártások kislexikona


Nincsenek megjegyzések: