2009. március 30., hétfő

Almás palacsinta

Manócskám hétvégén volt másfél éves, Neki akartam kedveskedni az almás palacsintával. Azt hiszem sikerült is, nagy élvezettel tépkedte és falta a frissen kisütött palacsintát :) Amikor készen lettem a sütéssel (ami nálam mindig 2 serpenyőben zajlik, mert különben sosem lennék kész), az az ötletem támadt, hogy tortává kéne alakítani, és készítettem hozzá egy vanília pudingot.Miután megettünk 1-1 szeletet a tortából, a férjem megjegyezte, hogy "nem volt rossz, de teljesen elveszett a palacsintaevés öröme". Tehát legközelebb marad a feltekert palacsinta :)

Hozzávalók:
40 dkg liszt
3 tojás
3 dl tej
5 dl szódavíz
4 evőkanál olaj
1 kk cukor
csipet só
2 alma

A pudinghoz: 
1 csomag vaníliás pudingpor
2 evőkanál cukor
½ l tej

Az almákat megpucoltam, majd lereszeltem. A tojásokat keverőtálba törtem, a hideg tejet hozzáöntöttem, sóztam, cukroztam, majd habverővel jól elkevertem. Állandó keverés közben hozzáadtam a lisztet. A palacsintatésztához annyi szódavizet adtam, hogy a megfelelő tésztasűrűséget elérjem (kb. 5 dl). Belekevertem a tésztába a reszelt almát. A végén hozzákevertem 3 evőkanál olajat a tésztához. Az első palacsinta sütése előtt a palacsintasütőben kevés olajat melegítettem, majd egyenként kisütöttem a palacsintákat. A pudingot a csomagoláson leírtaknak megfelelően elkészítettem.
A palacsintákból és a pudingból tortát állítottam össze.




Nincsenek megjegyzések: