2011. november 26., szombat

Csülök aszpikban

A múlt hétvégi csülöknap másik fogása az alábbi aszpikos csülök. Szintén az új Szufléban figyeltem fel a receptre, a szilveszterre ajánlott fogások között. Még nem vagyok teljesen biztos benne, de azt hiszem része lehet a szilveszteri menünek. Persze bizonytalanságom nem a finomságából adódik, hanem mert 20 személyre kell készíteni, az alábbi adagot pedig hárman is elég gyorsan elfogyasztottuk.



Hozzávalók:
1 db közepes füstölt csülök
1 fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
2 kisebb sárgarépa
petrezselyem
8-10 szem bors
citrom
3 lapzselatin

1 fej lilahagyma
olívaolaj
balzsamecet

A csülköt a répával, hagymával, fokhagymával és a borssal addig főztem, amíg könnyen levált a csontról. Amikor megfőtt apróra tépkedtem. Egy marék apróra vágott petrezselymet összekevertem 2 citrom lereszelt héjával. Egy kis szilikonformába beleszórtam egy réteg csülökhúst, megszórtam a citromos petrezselyemmel, majd újra csülök, petrezselyem, amíg a forma megtelt. Leszűrtem 2,5 dl főzőlevet, megolvasztottam benne a zselatinlapokat, a húsra öntöttem. Hűtőben egy éjszakát dermesztettem.
A lilahagymát felaprítottam, enyhén sóztam ráöntöttem 2 evőkanál olívaolajat és 1 evőkanál balzsamecetet, összekevertem.
A formából kiborítottam az aszpikos csülköt, az elkészített lilahagymával és tormával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: