2009. július 10., péntek

Ezrivel terem a fán a meggy...

Sajnos nem a saját fánkon, de annak is eljön majd az ideje :). Múlt évben megfogadtam, hogy idén nem teszek el csak hagyományos befőttet, lekvárt, semmi variálás, mert tavaly kicsit túlvariáltam magam. De látva a különböző blogokon a jobbnál jobb ötleteket, nem bírtam ellenállni és megkezdődött nálam is a nagy befőző projekt. Szerdán beszabadultam egy piacra, és alig fért az autóba, amit vásároltam. Azóta folyamatosan megy a befőzés.

A meggymagozást már múlt héten elkezdtem, mert szerintem csak a magozott meggynek van értelme befőttként, illetve fagyasztani is szoktam. Múlt héten lekvárt készítettem és a fagyasztóba is került néhány adag. Most a befőtt készült:

Hozzávalók:
4 nagy üveg magozott meggy
20 dkg cukor
7 dl víz
1 dl rum
1/2 tasak Dr. Oetker Befőtt tartósító
1 citrom héja

A meggyet jól megmostam, kimagoztam és „megtömtem” vele 4 nagy befőttes üveget. A tartósítót összekevertem a cukorral majd hozzáöntöttem a vizet. A citrom héját zöldséghámozóval levágtam és beleraktam a cukros vízbe. A levet felforraltam, míg a cukor rendesen el nem olvadt, beleöntöttem a rumot, majd az üvegekbe töltöttem. Jól lezártam az üvegeket és egy nagyobb edénybe tettem, amit feltöltöttem vízzel az üvegek ¾-éig. Forralni kezdtem, amikor elkezdett gyöngyözni még 15 percet forraltam. Az edényt lefedtem, és így hagytam a befőtteket kihűlni. 

Folyt. köv.

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Sajnos idén a mi fáinkon (a nomádportán) nagyon kevés a meggy, tavaly több volt. Így nem lesz befőzés, de azért jó, hogy Te nem hagytad ki, télen nagy öröm lesz előhúzni egy-egy üveget!