2010. április 10., szombat

Sütőtöktorta fehércsokikrémmel

Húsvét előtt, amikor a kamrában pakolgattam, meglepődve fedeztem fel, hogy a bevásárlókosárban lapul egy sütőtök (ebből látszik milyen gyakran használom a bevásárlókosarat). Amint megláttam eszembe jutott ez a sütőtöktorta és a névnapomra kapott 20 cm-es kapcsos tortaforma, amit még ki sem próbáltam, és bár tökéletesen nem húsvéthoz illő desszert, nálunk a Sacher-nyuszi mellett ez készült a húsvéti ünnepekre. Nekem, mint sütőtökrajongónak, nagyon vissza kellett fognom magam, hogy ne egyem meg egyből az egészet. 

Hozzávalók 20 cm-es tortaformához:
A tésztához:

30 dkg sütőtök
20 dkg finomliszt
4 tojás
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1/2 csomag sütőpor

A krémhez:
20 dkg fehér csoki
15 dkg mascarpone
1 dl tejszín


A sütőtököt elektromos párolóban megpároltam. Amikor kihűlt, botmixerrel pépesítettem. A tojások fehérjét egy csipet sóval és 10 dkg cukorral habbá vertem. A tojássárgákat hozzákevertem a sütőtökpüréhez, belekevertem a lisztet, vaníliás cukrot, sütőport, majd óvatosan a tojásfehérje habot. Egy 20 cm-es kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral (alul és a peremén is). Beletöltöttem a masszát, 160 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 75 percet sütöttem.
Amíg hűlt a torta elkészítettem a krémet. A csokoládét kockákra törtem, gőz fölött a tejszínnel folyamatosan keverve felolvasztottam. Amikor a csokoládé elolvadt levettem a gőzről és hozzákevertem a mascarponet. A krémet kicsit állni hagytam, addig kihámoztam a tortát a formából, majd felvágtam a tésztát 3 (majdnem) egyforma szeletre. Megkentem a krémmel az alsó szeletet, majd jött a második szelet, végül a teteje a torta oldala. Papírból kivágtam egy nyusziformát, ráhelyeztem a torta közepére, és kakaóval meghintettem a tetejét. 2 órára a hűtőbe raktam dermedni.


Nincsenek megjegyzések: