2011. december 12., hétfő

Citromos keksz

Amikor itthon voltam Manócskával nagyon sokféle kekszet sütöttem, hogy mindig legyen valami a kekszes dobozban. De mostanában mindig üresen tátonganak a dobozok. Ma délelőtt eszembe jutott a nagyon régen készített és nagyon finom citromos keksz. Keresgéltem a neten a receptet, ami alapján anno készítettem, de nem találtam. Találtam viszont sok más finomnak tűnő receptet, amiből az alábbi keksz állt össze délutánra:


Hozzávalók:
20 dkg vaj
15 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
35 dkg liszt
3 evőkanál búzadara
2 citrom lereszelt héja
1/2 citrom leve
10 dkg kandírozott citromhéj

porcukor

A vajat, a porcukrot, vaníliás cukrot és a citromhéjat habosra kevertem, hozzáadtam a citromlevet, sót, majd a lisztet és a búzadarát és addig kevertem, míg a massza összeállt. A végén adtam hozzá az apróra vágott kandírozott citromhéjat. Három rudat formáltam a puha masszából és alufóliába csavarva hűtőbe raktam. Amikor a rudak megszilárdultak, a kekszet fél centis karikákra vágtam és sütőpapírral bélelt tepsiben, 160 fokra előmelegített sütőben, adagonként 10 perc alatt megsütöttem. 
Mielőtt teljesen kihűlt, a kekszeket porcukorban megforgattam.

Ötletadó: http://piszke.blogspot.com/2011/03/tripla-citromos-keksz.html


2 megjegyzés:

yehoshavaill írta...

Toto: Titanium Ho Earrings - Titsanium-Art
Toto's Toto titanium vs tungsten Ringtone earrings are everquest titanium made with titanium jewelry premium titanium stone 다파벳 core resin. Toto have created some benjamin moore titanium incredible vintage earrings!

Unknown írta...

o906x9didtk806 japanese sex dolls,penis rings,sex toys,women sexy toys,vibrators,dog dildo,sex chair,adult sex toys,sex chair z043f3mnxjz367