2012. július 31., kedd

Sókéregben sült sertéscomb

Sajnos vége a nyaralásnak. Nagyon szép helyeken jártunk, egész nap mentünk, mentünk és még így is kimaradt a fele annak amit beterveztem. Este meg levezetésképpen nagyokat ettünk... Vasárnap kipihentük a nyaralás fáradalmait, de tegnap szinte egész nap főzőcskéztem. És mivel olyan helyen jártunk, ahol több sóbánya vett körül minket, következzen egy sóhoz kapcsolódó recept:


Hozzávalók:
1 kg sertéscomb
1 fej fokhagyma
3 szál kakukkfű
2 szál rozmaring
3 db babérlevél

A sókéreghez:
12 dkg finom só
20 dkg durva só
1/2 kg liszt
2 tojásfehérje
3 dl víz

A sótészta hozzávalóit összegyúrtam és 2 órára a hűtőbe tettem. Kb. 1.5 cm vastagra nyújtottam, és a húst a fűszerekkel belecsomagoltam. 200 fokos sütőben, légkeveréssel 1 óra 40 percet sütöttem, majd tálalás előtt 15 percet pihenni hagytam.
A sókérget nagyon jó lett volna elropogtatni, olyan jól nézett ki, de hát egy kicsit sós volt :)

Ötletadó: NL Konyha - 2012. július-augusztus (Ruprecht László)

Nincsenek megjegyzések: