2013. március 16., szombat

Sajtos-mandulás-zabpelyhes keksz

Csütörtökön, amikor bevásároltam hétvégére még egészen más terveim voltak péntekre, mint a sós keksz sütés. De péntek reggel ébredés után tudomásul vettem, hogy a hó keresztbe húzta a terveimet. Így átterveztem a főznivalókat, és délután a maradék sajtokat összeszedtem és elkészítettem ezt a nagyon egyszerű kekszet.


Hozzávalók:
15 dkg reszelt sajt
7 dkg vaj
10 dkg liszt
10 dkg zabpehely
5 dkg szeletelt mandula
3 evőkanál víz

A tetejére: 
nagy szemű só
szeletelt mandula

A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrtam, majd hengerré formáztam. Frissentartó fóliába csomagoltam és 2 órát a hűtőben pihentettem. A hűtőből kivéve felszeleteltem, sütőpapírral bélelt tepsire terítettem. 180 fokra előmelegített sütőben 8 percet sütöttem. Amíg sült mozsárban összetörtem a mandulát és sót, majd a kekszek tetejére szórtam. Visszatoltam a sütőbe és további 3 percet sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: