2010. február 25., csütörtök

Kávé flan

Volt idő, amikor nem igazán mertem volna nekiállni egy ilyen jellegű desszertnek, de amióta megvettem a felfújt formákat, nem tudok ellenállni. És ha valaki azt hinné, hogy vízgőzben sütni nem túl egyszerű (mint ahogy én is hittem), merjen nyugodtan belevágni.


Hozzávalók:

3 dl tej

3 dl főzött kávé

15 dkg cukor

3 tojás

 

10 dkg cukrot megolvasztottam, karamellizáltam, hozzáadtam 1 kiskanál vizet, majd megvártam, míg újra felolvad a cukor. 4 felfújt formát vékonyan kivajaztam. Az aljukra beleöntöttem a karamellt és hagytam megszilárdulni. A kávét, tejet, tojásokat és a maradék cukrot elektromos habverővel összekevertem. A formákat lefedtem alufóliával, egy tepsibe állítottam, a tepsit a tálkák feléig felöntöttem vízzel. 130 fokra előmelegített sütőben 45 percet sütöttem.


Ötletadó: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2007/12/xi-vkf-lnkt-kv-flan.html


3 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Jelentkezem!!!

Kata írta...

Biztosan kévéből készült ez a flan? :D Bocsi, csak most ilyen piszkálódós hangulatban vagyok, megint betegek a lányok :o((( Remélem,Ti nem!

ManóAnyó írta...

Viki: kávéra én is minig vevő vagyok. Édességben is.

Kata: órák óta töprengek, hogy miért nem hihető, hogy kávéból van. Mostmár tudom :) Sajnos Manócska is itthon volt a héten betegség miatt. Jobbulást a lányoknak!