2010. május 16., vasárnap

VKF XXXIV - Sajttorta eperöntettel

Duende VKF kiírásának is megfelel ez a csodafinom eperöntet, amit a sajttortához készítettem.

Az eperöntetet most készítettem előszöt átpaszírozott eperből, de megéri a néhány perc plussz munkát és fárdtságot, mert sokkal finomabb, lágyabb, Aphrodité asztalára valóbb lesz tőle az öntet.

Hozzávalók (20 cm-es tortaformához):
A tortához:

10 dkg babapiskóta
5 dkg vaj
25 dkg mascarpone
2 tojás
1 evőkanál tejföl
1 evőkanál cukor
1 evőkanál liszt
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom héja

Az eperöntethez:
½ kg eper
1 evőkanál cukor

A babapiskótát elektromos aprítóval morzsásra aprítottam. A vajat 1 perc alatt a mikroban megolvasztottam, hozzákevertem a piskótamorzsához. A vajas masszát kanállal elegyengettem egy 20 cm-es kapcsos tortaforma alján.
A mascarponehoz elektromos habverővel hozzákevertem a tejfölt, a cukrot, vaníliás cukrot, lisztet. Belereszeltem a citrom héját, végül hozzákevertem a tojásokat is. A krémet a piskótamasszára öntöttem, elsimítottam. 160 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 30 percet sütöttem.
Az epret megmostam, alaposan lecsöpögtettem. Botmixerrel pépesítettem. Az eperpépet egy szitán átpasszíroztam, hozzákevertem a cukrot és alacsony hőfokon, folyamatosan kevergetve felforraltam, majd még 1-2 percig főztem.

Ötletadó: Stahl Judit - Végre otthon

Nincsenek megjegyzések: