2010. május 24., hétfő

Epres-mangós clafoutis

Ha eperszezon, akkor következzen egy újabb epres finomság. Kicsit féltem a clafoutis epres változatától, mert gyanítottam, hogy az eper leve, ami kisül belőle, talán ronthat valamit a helyzeten. Azt jól gondoltam, hogy tényleg elég sok levet eresztett sülés közben, de ez szerencsére nem rontott a süteményen. Egy kicsit kevesebbet kell a sütőformákba pakolni, mint más gyümölcs esetében. Én most 2/3-ig töltöttem a tálacskákat, de így is volt, amiből kifolyt sülés közben a massza. Legközelebb egy magasabb tepsivel próbálkozom, akkor nem lehet benne hiba.

 

Hozzávalók:
30 dkg eper
1/2 mangó
3 tojás
1,5 dl tejszín
1 dl tej
7 dkg vaj
7 dkg liszt
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
vaj a forma kikenéséhez

Az epret megtisztítottam, alaposan megmostam, lecsepegtettem. Mivel nagyok voltak az eprek, feleztem, negyedeltem mérettől függően. A mangót megpucoltam, felkockáztam, botmixerrel összeturmixoltam. A vajat a mikroban megolvasztottam. A tojásokat enyhén felvertem, hozzákevertem a tészta többi hozzávalóját és a mangópépet, elektromos habverővel simára kevertem. A sütőformákat kivajaztam (most több kisebb formát használtam). A gyümölcsöt egyenletesen eloszlattam a formák alján, majd ráöntöttem a palacsintatészta állagú masszát, ügyelve, hogy kb. a forma 2/3-áig töltsem meg. 170 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 30 percet sütöttem.


1 megjegyzés:

dodgerblueee írta...

Interesting blog ;] By way, if u are free, have a visit to my blog. Bubbles~~. Hope you will like it. I want to make friends all around the world. Singapore is a small island and wanted to know more about the other parts of earth ;]

Blog address: http://loo-immahottie.blogspot.com/