2012. április 10., kedd

Húsvéti cipók



A mai napot még szabadsággal töltöttem itthon (a szabadságot értd úgy, hogy nem kellett mennem dolgozni). Dórival jó nagy semmittevéssel eltöltöttük az egész napot. Bentről nagyon szápen sütött a nap, ragyogó időnek tűnt, de amikor kidugtuk az orrunk az udvarra, a szél bizony elég hamar visszakergetett. Délután is megpróbálkoztunk egy játszótéri kiruccanással, mindketten biciklire pattantunk (Dóri futóbringára), de a játszóterezés sem tartott sokáig. A játszótér előtt beledobáltam a tészta hozzávalóit a kenyérsütőbe, így mire hazaértünk várt ránk a megkelt tészta. Én azt felosztottam 8 egyenló részre, és innentől a főszerep Dórié volt. Lényegében teljesen egyedül (4 és fél évesen) a sütőbe helyezésig megoldotta a feladatot. Egyre inkább kezdem kiszorítva érezni magam a konyhából. Persze a takarítás része az mindig megvár...


Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dl víz
3 evőkanál olaj
1 kiskanál só
1 evőkanál cukor
7 g szárított élesztő

sonka
torma
főtt tojás

1 tojás a kenéshez

A kenyértészta hozzávalóit kenyérsütő gépben dagasztottam, kelesztettem. Amikor a tészta megkelt 8 egyenlő részre vágtam. Lisztezett felületen egyenként kinyújtottam, ráhelyeztem egy evőkanálnyi felkockázott sonkát, egy kiskanál tormát és egy fél főtt tojást. Négy oldalról felhajtva a tésztát, cipókat formáztam. További 20 percet hagytam kelni. A felvert tojással bekentem a cipók tetejét, majd 170 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 20 percet sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: