2009. szeptember 18., péntek

Rétes variációk


Mostanában a sok lehulló alma miatt gyakori vendég a konyhában az almásrétes. Az utolsó alkalommal mikor készítettem eszembe jutott, hogy egyszer régen Trinitynél láttam egy gyümölcsrizses rétest, ami nagyon megtetszett, de végül nem azt készítettem, hanem egy tejbegrízes variációt. Manócskánál nagy sikert értem le, pedig a tejbegrízt nem szokta megenni. Így viszont nagyon szívesen falatozta.

Hozzávalók:
1 csomag réteslap (8 lapos)
15 dkg vaj

Almás-mogyorós:
4 db alma
10 dkg darált mogyoró
1 kiskanál fahéj
1 evőkanál cukor

Tejbegrízes:
½ l tej
6 evőkanál búzadara
2 evőkanál cukor
20 dkg szilva

Az almát megpucoltam, felkockáztam,1 kanál cukorral és a fahéjjal megpároltam. 
A tejet feltettem melegedni, belekevertem a búzadarát. Folytonos kevergetés mellett sűrűre főztem, majd a végén hozzáadtam a 2 evőkanál cukrot. A szilvát megpucoltam, kimagoztam, felaprítottam és amikor a gríz langyosra hűlt belekevertem.
A vajat mikroban megolvasztottam. A réteslapokat kitekertem, az elsőt konyharuhára fektettem, bevajaztam, ráhelyeztem még egy lapot, amit szintén vajaztam. A szélén egy csíkot jól megszórtam mogyoróval és megtöltöttem az alma felével. Óvatosan a konyharuha segítségével feltekertem, sütőlappal bélelt tepsire helyeztem és megkentem a tetejét is olvasztott vajjal. A tejbegrízes variációval is hasonlóképpen jártam el. 

Nincsenek megjegyzések: