2009. szeptember 5., szombat

Feta sajtos zöldborsófőzelék

Manócska 2 hete bölcsis nagylány. Az első hét még közösen telt a bölcsiben, de a másodikon sajnos nekem már dolgozni kellett. Úgy beszéltük meg, hogy a beszoktatás második hetében Apa lesz vele, de Manócska olyan jól érezze magát, hogy 2 nap után megbeszéltük, hogy maradhat szülői felügyelet nélkül is. Csütörtökön már haza sem akart jönni :) Csak titokban mertem remélni, hogy ennyire zökkenőmentes lesz az "elválás". Azt hiszem engem sokkal jobban megviselt.

A bölcsiben minden nap főzelék van ebédre valami feltéttel, utána gyümölcs. Manócska szerencsére jó evő, mindent megeszik, eddig nem volt rá panasz. Első héten, amíg ott voltam én is kaptam kóstolót, hogy tudjam, mit eszik a gyerek, és nagyon meg voltam elégedve, nekem nagyon ízlett minden. Ehhez kapcsolódva következzen most egy főzelék.

Hozzávalók:
½ kg zöldborsó (fagyasztott)
1 evőkanál vaj
5 dkg feta sajt
1 dl tejszín
2 evőkanál joghurt
friss bazsalikom
só, bors

A vajat megolvasztottam, majd rádobtam a fagyasztott zöldborsót, és addig pároltam, amíg fel nem engedett. Felöntöttem 3 dl vízzel, sóztam, borsoztam, beledobáltam a bazsalikomleveleket és kb. 10 perc alatt összepároltam. 5 evőkanál zöldborsót turmixgépbe kanalaztam, hozzáöntöttem a tejszínt, joghurtot és a feta sajtot, majd összeturmixoltam. A keveréket hozzáöntöttem a főzelékhez és néhány percet még főztem, amíg besűrűsödött.
Rántott pulykamellcsíkokkal tálaltam.

Ötletadó: Blikk Nők Konyha - 2009 augusztus

Nincsenek megjegyzések: