2009. szeptember 29., kedd

VKF XXVIII - Sütőtökös húspástétom vörösborzselével


Hozzávalók:
30 dkg darált hús
1 fej vöröshagyma
10 dkg sütőtök
5 dkg vaj
½ dl tejszín
2,5 dl vörösbor
1 kiskanál kakukkfű
só, bors
fahéj
szerecsendió
1 lap zselatin

1,5 dl vörösbort enyhén felmelegítettem, fahéjjal és szerecsendióval fűszereztem. Levettem a tűzről és feloldottam benne a zselatint. Egy tál aljára öntöttem, egy éjszakára a hűtőben dermedni hagytam.
Másnap a hagymát felaprítottam, egy kevés vajat megolvasztottam a wokban, megpirítottam rajta hagymát. A darált húst beletettem, és folyamatos kevergetés közben megpároltam. Belereszeltem a sütőtököt, sóztam, borsoztam, kakukkfűvel ízesítettem. Felöntöttem 1 dl borral és lassú tűzön addig főztem, amíg a leve elpárolgott. Amikor kihűlt turmixgépben a vajjal és tejszínnel összeturmixoltam. 
A húspástétomot elosztottam a borzselé tetején, lapos tányérra borítva tálaltam.


Nincsenek megjegyzések: