2009. szeptember 17., csütörtök

Spenót torta

Két hét munka után következett egy hét lazítás itthon, mert amint az várható volt Manócska a bölcsiben összeszedte az első betegséget. Tegnap már teljesen jól volt, de a doktornéni szigorúan elrendelt egy hét pihenőt, így ez a hét nekem is itthonülős. Így most van egy kis időm, hogy utolérjem magam a receptek összeszedésében.

Hozzávalók:
250 g leveles tészta
30 dkg spenót
10 dkg túró
2 tojás
10 dkg reszelt sajt
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál vaj
1 evőkanál olaj
só, bors


A spenótot megtisztítottam, jól megmostam. A fokhagymát megpucoltam és késsel felaprítottam. A vajat és olajat egy serpenyőben felmelegítettem, a fokhagymát rádobtam, néhány másodpercet pirítottam, majd rádobtam a spenótot és megfonnyasztottam.
A tésztát belesimítottam egy tortaformába úgy, hogy a szélén is legyen. A tojásokat felvertem, belekevertem a túrót, reszelt sajtot, sót, borsot, és a legvégén a már kihűlt spenótot. A kapott masszát egyenletesen elosztottam a tortaformában a tésztán. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percet sütöttem.

1 megjegyzés:

duende írta...

De jól néz ki! :)