2010. december 22., szerda

Ropogós malaccsászárhús elzászi káposztával, rétestésztával és lencseraguval

Nagyon szeretem a gasztro újságokat olvasgatni, nézegetni, de a hasonló jellegű étekompozíciókon általában túllépek. Ötleteket lehet meríteni, de általában van bennük olyan hozzávaló, amely számomra nem elég csábító (vagy az íze vagy a nehezen beszerezhetősége miatt). De a Babel Delicate konyhafőnökének ajánlata felett nem tudtam átlépni. Folyton visszalapoztam, nézegettem, olvasgattam és végülis vettem egy nagy levegőt és elkészítettem. 

Hozzávalók:
1 kg malaccsászárhús
só, bors
2 fej vöröshagyma
5-6 gerezd fokhagyma
3 szál sárgarépa
2 darab TV paprika
friss kakukkfű és rozmaring
10 dkg libazsír

Az elzászi káposztához:
60 dkg savanyú káposzta
5 szelet bacon
1 dl száraz fehérbor
1 dl almalé
1 fej vöröshagyma
1 babérlevél
szegfűszeg, szegfűbors

A lencseraguhoz:
15 dkg lencse
10 dkg vöröslencse
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
1 paradicsom
1 evőkanál olaj

A tálaláshoz:
1 csomag réteslap
olvasztott vaj a kenéshez

A császárhúst bedörzsöltem sóval, borssal, majd római tálba helyeztem. Mellészórtam a feldarabolt zöldségeket és a friss fűszereket. Egyenletesen eloszlattam a zsírt a tetején. 170 fokos sütőben (légkeveréssel) 70 percet sütöttem, majd levéve a tetejét további 40 percet. Kivettem a zöldségeket és grillfokozaton további 10 percet kicsit megpirítottam a húst.
A bacont nagyobb darabokra vágtam. A savanyú káposztát a baconnel és a finomra vágott hagymával átpároltam. Hozzáöntöttem a bort és az almalevet és a fűszerekkel együtt fél órát főztem.
A lencseraguhoz a lencsét enyhén sós vízben megfőztem, a vöröslencsét 10 percre vízbe áztattam. A hagymát és fokhagymát kevés olajon megpirítottam, hozzáadtam a lencséket. Sóztam, borsoztam, majd következett az apróra vágott paradicsom. Néhány percig pároltam, majd megszórtam a felaprított petrezselyemmel.
Tálalás előtt a réteslapot felvágtam, kétoldalt feltekertem, megkentem az olvasztott vajjal. 170 fokos sütőben 8 perc alatt aranysárgára sütöttem.
Tálalásnál a káposztát a tányérra helyeztem, rátettem egy réteslapot majd 2 szelet császárhúst, a tetejére kanalaztam a lencseragut. 

Ötletadó: Szuflé - 2010. november

1 megjegyzés:

Dóri írta...

Szia! Légy kedves, nézz be hozzám, vár Rád valami! :)