2010. december 10., péntek

Perec

Hosszú idő után megoldódott a kenyérsütőgépet vagy egy új konyhai robotgépet szeretnék-e jobban dilemmám. Egy éves töprengés után, hirtelen elhatározásból a kenyérsütő mellett döntöttem. A hirtelen elhatározásra azért volt szükség, mert szüleim felajánlották, hogy egyiket megkapom Tőlük a szülinapomra, csak döntsek már végre :) A beavatáshoz egy perecet választottam, amiről tudtam már előzetes tapasztalatokból, hogy nagyon jó recept. A második persze egy kenyér volt, amit a géppel meg is sütettem, de nagyjából erre számítottam, nem aratott osztatlan sikert. Mégiscsak a sütőben (kemencében) sült kenyér az igazi. 


Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl tej
2 evőkanál libazsír
1 evőkanál cukor
1 evőkanál só
1 csomag szárított élesztő

A tetejére:
1 tojás
2 evőkanál liszt
1 lapos evőkanál só
0,5 dl víz

A tejet beleöntöttem a kenyérsütő edényébe. Rászitáltam a lisztet, majd a maradék 4 hozzávalót a 4 sarokba helyeztem. Elindítottam a dagasztó-kelesztő programot. A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtottam, felcsíkoztam, a csíkokat megsodortam, majd perecet formáltam belőle. A perecek tetejét megkentem a felvert tojással. 180 fokra előmelegített sütőben 15 percet sütöttem. 
Összekevertem a lisztet a sóval és vízzel. 15 perc után kivettem a pereceket a sütőből, alaposan bekentem a sós masszával, majd visszahelyeztem a sütőbe kb.3-4 percre.
 

Ötletadó:http://www.izbolygo.hu/2009/04/06/the-best-foszlos-perec-ever-es-rozek-2008/

Nincsenek megjegyzések: