2011. július 12., kedd

Mentás zöldborsókrémleves

A nagy meleg nem a nagy főzések ideje. A nagy főzéseket ilyen időben hétvégékre a kertbe száműzzük. De azért enni kell hétköznap is. Ezt a levest eredetileg hidegen ajánlja a NLK, de én nagyon későn álltam neki, már nem volt időm kihűteni, ezért melegen ettük. A hideg változatról nem tudok nyilatkozni, de a meleg változata nagyon bejött. Manócska összesen 5 tányérral evett a tegnapi nap folyamán. 

Hozzávalók:
½ kg zöldborsó
1 szál póréhagyma
1 evőkanál vaj
1 evőkanál olaj
1 zöldségleveskocka
só, bors
cukor
1 dl tejszín
1 marék mentalevél

A póréhagymát felkarikáztam. Egy edényben felmelegítettem az olaj és vaj keverékét, majd a póréhagymát kicsit megfonnyasztottam. Hozzáadtam a zöldborsót, néhányat kevertem rajta, majd feltöltöttem 1 liter vízzel. Beledobtam a leveskockát, fűszereztem. Amikor a borsó megfőtt, turmixgépben 1 dl tejszínnel összeturmixoltam. Tálaláskor aprított mentalevelekkel szórtam meg.

Ötletadó: Nők Lapja Konyha - 2011. június

Nincsenek megjegyzések: