2011. július 21., csütörtök

Vörösboros meggyleves

A meggylevest Manócska nagyon szereti, és múlt héten jöttem rá a piaci bevásárlás alkalmával, hogy idén még nem készítettem gyümölcslevest friss gyümölcsből. Nagyon reméltem, hogy nem késtem le a meggyről, és szerencsém volt, találtam még. Én a vörösboros váltotzatot részesítem előnyben, de persze a hagyományos is jöhet.

Hozzávalók:
1 kg meggy
2 dl édes vörösbor
4 evőkanál cukor
10-12 szegfűszeg
1 dl tejszín

A meggyet kimagoztam. A cukrot egy edényben megolvasztottam, rádobtam a kimagozott meggyet, néhányat keverve rajta karamellizáltam. Hozzáöntöttem a bort és még annyi vizet, hogy bőven ellepje. Beleraktam a szegfűszeget és kb. 15 percet forraltam. 3-4 merőkanálnyit kivettem a levesből, a tejszínnel összeturmixoltam, majd visszaöntöttem, a leturmixolt levessel sűrítettem. Tejszínhabbal tálaltam.


Nincsenek megjegyzések: