2011. július 29., péntek

Brassói füstölt jércemellből

A brassói recepteket tanulmányozva felfedezhetjük, hogy erre is igaz, mint sok más ételre: ahány ház, annyi brassói. Nálunk a hagyományos nagy családi kedvenc, de most megtalálva ezt a receptet, kipróbáltam egy nem hagyományos változatot is.

Hozzávalók:
1 darab füstölt jércemell
2 darab TV paprika
5 szem koktélparadicsom
2 fej lilahagyma
4 gerezd fokhagyma
½ evőkanál kacsazsír
1 evőkanál pirospaprika
só, bors
1 kg burgonya
olaj a sütéshez

A hagymát megtisztítottam, felaprítottam. A paprikát és paradicsomot apró kockákra vágtam. A kacsazsírt egy magas falú serpenyőben felmelegítettem, a hagymát megpirítottam rajta, majd hozzáadtam a paprikát és a szintén apró kockákra vágott jércemellet. Magas hőfokon folyamatosan kevergetve összepirítottam. Hozzáadtam a pirospaprikával elkevert zúzott fokhagymát és a paradicsomot. További 2-3 percet pirítottam.
A burgonyát meghámoztam, felkockáztam. Forró olajban kisütöttem. 
A burgonyát és húst összeforgatva tálaltam.

Ötletadó: Nők Lapja Konyha - 2010. november

Nincsenek megjegyzések: