2012. január 8., vasárnap

Mignon csomagok

A szilvesztert mostmár hagyománynak mondhatóan Visegrádon töltöttük. eddig minden évben készítettem valami meglepetés finomságot, most sem akartam alábbadni. Ezeket a csokicsomagocskákat választottam. A mingonnal nem is jutott eszembe azonosítani, de amikor megkóstoltam a saját ajándékcsomagom, egyből a mignon jutott eszembe az ízéről. Nem vagyok egy nagyon mignon rajongó, nekem a cukrászdai változatok nagyon édesek, sosem jutna eszembe azt rendelni egy cukrászdában. De ez kifejezetten finomra sikeredett, mignonnak is elmenő sütike lett. Perzse a becsomagolása kicsit tovább tart, mint egy hagyományos csomagé. 



Hozzávalók 24 darabhoz:
15 dkg liszt
1 kiskanál sütőpor
2 evőkanál kakaópor
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
3 tojás
0,5 dl forralt bor
1 dl olaj
1 kis üveg meggybefőtt

A mázhoz:
20 dkg étcsokoládé
2 evőkanál olaj
4 evőkanál tejszín

Színes Dr. Oetker Dekor Toll a díszítéshez

A hozzávalókat a meggy kivételével alaposan összekevertem, majd óvatosan belekevertem a lecsepegtetett meggyet. A tésztát egy 20x30 cm-es sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem. 150 fokra előmelegített (légkeverés) sütőben 35 perc alatt megsütöttem. A tepsiben hagytam kihűlni, majd felkockáztam. Egy edényben alacsony hőfokon a csokoládét az olajjal és tejszínnel megolvasztottam. Egy kicsi mély tálba öntöttem és felkockázott süteményt az olvasztott csokoládéba mártottam. Amikor a máz megszilárdult dekor tollal  díszítettem.

Ötletadó: http://www.oetker.hu/oetker_hu/html/default/debi-8bnjlm.hu.html?Search=true

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Ügyi vagy! Nagyon tetszik! Pláne, hogy csokis :-))

ManóAnyó írta...

Köszi. A meggy helyett mehet bele narancs is szerintem :)