2009. december 5., szombat

Citromzselé

Ez volt az egyik receptötletem Viki VKF témájára. A határidőt lekéstem, de azért csak nem hagyott nyugodni, és elkészítettem. Végülis VKF-től függetlenül is szeretnék gasztroajándékokat készíteni karácsonyra. Utólag nem biztos, hogy a legjobb választás volt, mert a citrompucolás nem volt egyszerű feladat. Ezért is nem készült több. Ebből a mennyiségből 4 kis üveg lett. De a végeredmény nagyon finom lett, kicsit édes, kicsit savanyú, pont kiegyenlítve egymást.

Hozzávalók:
6 nagy citrom (pucolva 1/2 kg)
40 dkg cukor
1 csomag Dr. Oetker Dzsemfix 1:1

A citromokat nagyon alaposan megmostam, háromnak a héját lereszeltem. Következett a citrompucolás, ami nem kétperces feladat volt, legalábbis számomra. Először a héjuktól, beleértve a fehér rész is, szabadítottam meg a citromokat, majd egyenként kivágtam a gerezdekből a gyümölcshúst. Mindezt egy tál felett, mert közben nagyon sok citromlé folyt ki.
A megtisztított citromot, a citromlével, ami közben keletkezett felraktam, és a cukorral felraktam főni. Lassú tűzön, gyakran megkeverve, jól felforraltam. Levettem a tűzről és botmixerrel összeturmixoltam. Visszahelyeztem a tűzhelyre és belekevertem a zselésítőt, majd lassan rotyogtatva, folyamatosan keverve, még 5 percet főztem. Tiszta üvegekbe töltöttem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

 

Nincsenek megjegyzések: