2009. december 5., szombat

Shepherd's pie magyarosan

Az eredeti angol recept szerint úgy tudom bárányból készítik, de én inkább maradok a sertéshúsnál. Nem a leggyorsabban elkészülő étel, amit valaha készítettem, de előre elkészíthető minden összetevő, és tálalás előtt elég csak gyorsan berakni a sütőbe és megsütni. 

Hozzávalók: 
60 dkg darált sertéscomb
1 fej vöröshagyma
3 sárgarépa
2 dl paradicsomlé
2 evőkanál olaj
1 evőkanál pirospaprika
1 kiskanál kakukkfű
1 mokkáskanál cayenne bors


1 kg burgonya
2 evőkanál vaj
1,5 dl tej


½ evőkanál vaj

A hagymát apró kockákra vágtam, majd a wokban egy kevés olajon üvegesre pároltam. Hozzáadtam a darált húst, és folyamatosan kevergetve, hogy a hús ne álljon össze megpirítottam. A sárgarépákat lereszeltem, hozzáadtam a húshoz, megfűszereztem, 1-2 percig még pirítottam, majd felöntöttem a paradicsomlével és 10 percet alacsony hőfokon rotyogtattam.  
Amíg a húst elkészült, a krumplit megpucoltam, apró kockákra vágtam, és enyhén sós vízben felraktam főni. Mikor elkészült leszűrtem és pürét készítettem belőle.
Egy tűzálló tálat kivajaztam, belekanalaztam a paradicsomos darált húst, majd a tetején egyenletesen elosztottam a krumplipürét. 220 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések: