2011. augusztus 4., csütörtök

Bazsalikomos paradicsomleves mozzarellagolyóval

Kb. 2 hete jártunk Ausztriában a Fertő-tó melletti Familyparkban. Előtte és utána is végig esett, de aznap szerencsénk volt, mert igaz, hogy nem volt nyári meleg, de legalább az eső nem esett. A rossz időnek köszönhetően a látogatók száma is elfogadható volt, sehol nem volt sorbanállás. Minden kisgyerekes (és nagygyerekes) családnak ajánlom, hogy egyszer nézzék meg ezt a vidámparkot, mert nagyon jó szórakozás egész napra, minden családtagnak. Mi másodszor voltunk, voltak újabb játékok is, és ugyanolyan nagy élmény volt most is, mint először, felnőttnek és gyereknek is. Szóval a gasztro vonalra térve, ebédeltünk is a parkban. Manócska húslevest kért, hiába próbáltam lebeszélni nem tágított (zárójelben megjegyzem, ha megkérdezem, hogy mi legyen az ebéd, mindig húsleves a válasz).  Húsleves természetesen nem volt, de kapott egy húsgombóclevesnek nevezett valamit, amit az első falat után feladott. Megkóstoltam, de hasonló gyorsasággal én is feladtam. A húgom megszánt és felajánlotta, hogy elcseréli velem a paradicsomlevesét. A paradicsomleves nem tartozik a kedvenceim közé, de azért megkóstoltam. És nagyon finom volt. Bazsalikomos paradicsomleves, megolvadt mozzarellával. Ezt próbáltam ma rekonstruálni: 


Hozzávalók 3 adaghoz:
½ liter paradicsomlé
1 kis fel vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
15 friss bazsalikomlevél
1 evőkanál cukor
1 evőkanál olívaolaj
só, bors
9 db mozzarellagolyó

A hagymát megtisztítottam, felaprítottam. Az olajat felmelegítettem, a hagymát megpároltam, majd a végén hozzáadtam a picire aprított fokhagymát is. Felöntöttem a paradicsomlével, néhány keverés után még ½ liter vizet adtam hozzá. Belekevertem a cukrot, a sót és kevés frissen őrölt borsot. 10 percet főztem. A végén hozzáadtam az apróra vágott bazsalikomot, és még 1-2 percet forraltam.
Mozzarellagolyókkal tálaltam.


2 megjegyzés:

Encsyke írta...

Hogy neked milyen rendes húgod van :) És milyen lett a leves? Bár, ha azt veszem alapul, hogy Te csináltad, akkor biztos finomabb, mint az eredeti ;)

kozveszelytelen írta...

Csak nem lehet rossz, ha már bor is kell bele :)Imádom a borokat, ha te is, és szeretnél hasznos infót olvasni a borokról, katt ide http://minu.me/-vinopedia