2011. augusztus 16., kedd

Sült csirkecomb mazsola-áfonya csatnival

Leültünk ebédelni. Dodó örömmel újságolta Apának, hogy Anya főzött mazsolalevest. Igazából nem leves, de mazsolából készült, az tény. Nem édes, nem savanyú, nem sós. Olyan pont sülthús mellé való.

Hozzávalók:
4 csirkecomb
2 kiskanál só
2 kiskanál pirospaprika
kakukkfű
rozmaring
3 evőkanál olaj

1 közepes fej vöröshagyma
10 dkg mazsola
2 evőkanál áfonyalekvár
2 dl édes fehérbor
1 marék friss koriander
2 evőkanál olívaolaj

A csirkecombokat megmostam, félbe vágtam. A kakukkfüvet és rozmaringot lemostam, felaprítottam. Az olajban elkevertem a fűszereket és bekentem vele a combokat. Egy tepsire helyeztem. 180 fokon fóliával letakarva 30 percet sütöttem, majd mindkét oldalukat megpirítottam, kb. 5-5 perc alatt.
A lekvárhoz a hagymát apróra vágtam. Az olajat felmelegítettem, a hagymát megpirítottam, beledobtam a mazsolát ás áfonyalekvárt, néhányat kevertem rajta, majd ráöntöttem a fehérbort és beleszórtam a felaprított koriandert. Alacsony hőfokon, időnként megkeverve, besűrűsödésig főztem (kb. 30 perc).


Nincsenek megjegyzések: