2011. augusztus 2., kedd

Gesztenyével töltött kakaós palacsinta

Ez a recept is azok közé tartozik, amiket a receptújságok nézegetése közben a hugom elém rakott, hogy de jó lenne most ilyet enni. Ennyiben is szoktunk maradni, de napok, hetek múlva általában mégiscsak elkészítem. Csak ilyenkor a hugom nincs jelen :)

Hozzávalók:
Palacsintatészta:

2 db tojás
1,5 dl tej
15 dkg liszt
1 evőkanál kakaó
szódavíz
2 evőkanál olaj


Töltelék:
25 dkg gesztenyemassza
2 dl tejszín

A tojásokat keverőtálba törtem, a hideg tejet hozzáöntöttem, sóztam, majd habverővel jól elkevertem. Állandó keverés közben hozzáadtam a liszttel összekevert kakaóport. A palacsintatésztához annyi szódavizet adtam, hogy a megfelelő tésztasűrűséget elérjem (kb. 1 dl). A végén hozzákevertem 2 evőkanál olajat a tésztához. Az első palacsinta sütése előtt a palacsintasütőben kevés olajat melegítettem, majd egyenként kisütöttem a palacsintákat.
A hideg tejszínt elektromos habverővel habbá vertem. A gesztenyemasszát botmixerrel pürésítettem, majd óvatosan belekevertem a tejszínhabot.
A tölteléket a kész palacsintákba töltöttem, majd feltekertem.


1 megjegyzés:

Encsyke írta...

És ezt te viccesnek találod?! :)