2009. április 2., csütörtök

Egy tál dödölle...

Már nagyon régen tervezgetem, hogy dödöllét készítek, de valamiért mindig kimaradt. Tegnap sem dödöllének indult az ebéd, hanem egyszerű medvehagymás krumplipürét terveztem, aminek az ötletét Chili&Vanilia adta. De amíg a burgonya főtt eszembe jutott a továbbfejlesztett dödölle változat, és végül ez lett belőle. Természetesem Manócska, amint megérezte a krumpli illatát, menekült, nehogy a szájába merjem tenni. Nem értem miért ez a krumpliellenesség nála. De este vacsoránál Apától már elfogadott néhány falatot belőle. Mert azt ugye Apa adta...

Amíg a dödölle receptet keresgettem, rájöttem, hogy ahány ház, annyi dödölle recept. Én csak arra emlékeztem, hogy amit férjem anyukája szokott készíteni, az sütőben készül, tehát valami ilyen receptet kerestem. Nem volt egyszerű, de végül találtam egy szimpi receptet Pelle Józsefné összegyűjtött receptjei között. Szalonna nem szerepelt a receptben, így nekem eszembe sem jutott, hogy kéne bele, férjem szerint viszont hiányzott róla.

  

Hozzávalók 3 főre:
60 dkg burgonya
20 levél medvehagyma
1 evőkanál vaj
liszt
1 nagyobb fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj


A burgonyát meghámoztam, apró kockákra vágtam, és annyi enyhén sós vízben, amennyi éppen ellepi megfőztem. A medvehagymát apróra tépkedtem. A burgonyáról, miután megfőtt, leöntöttem a vizet és villával összetörtem. Belekevertem 1 evőkanál vajat és annyi (kb. 3 evőkanál) lisztet, amíg egy sűrűbb masszát kaptam, ami leválik az edény faláról. Végül belekevertem a medvehagymát is. A masszából két evőkanál segítségével galuskákat formáztam, amelyeket egy tűzálló tálba helyeztem.
A vöröshagymát megpucolta, elfeleztem és vékonyan fölszeleteltem. Az olajon kicsit megpirítottam, majd a burgonyagaluskák tetejére öntöttem. 180 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütöttem a dödöllét.


3 megjegyzés:

duende írta...

Szia!
Nálam van igazi, autentikus dödölle recept! :)

http://szellemafazekban.blogspot.com/2008/10/ddlle.html

Ha így készíted, akkor a dödöllét csináld simán így, és a tejfölbe keverd bele az apróra vágott medvehyagymát. Hm? :)

A te változatod is finom. Sok helyen így készítik. Én viszont a dödöllét piros-ropogósan szeretem.

ManóAnyó írta...

Köszi! Legközelebb kipróbálom a recepted szerint, biztos nagyon finom ropogósra sütve.

erős ildikó írta...

Nagyszerű ötlet, imádjuk a dödöllét - s milyen régen ettünk!