2009. április 29., szerda

Kölesfasírt

A köles egyre gyakrabban kerül terítékre nálunk. Mostanában nagyon megszerettük. Egész jól kiváltható vele a rizs a különböző ételekből, mert hát a rizs valahogy nem lopta magát a szívünkbe. És természetesen az sem utolsó, hogy a kölesnek van jó néhány fontos, az egészségre jótékony hatása. Értékes fehérjéket tartalmaz, amelyek jelentős mértékben erősítik az immunrendszert, amire mostanában nagy szükségünk van. A most következő fasírt nagyon finom feltétnek főzelék mellé, de én önmagában is szívesen rágcsáltam. A salátafőzelék nem feltétlenül szükséges hozzá, de én azt készítettem mellé és úgy éreztem valami folyós hiányzik még a fasírtból, ezért kevertem bele néhány kanállal.

Hozzávalók:
15 dkg köles
3 dl víz
½ zöldségleves kocka
1 evőkanál vaj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
15 dkg ricotta
1 tojás
3 evőkanál salátafőzelék

A kölest jól lemostam egy szűrőben, majd lecsepegtettem. A vajat egy edényben megolvasztottam, rádobtam a kölest és folyamatosan kevergetve megpirítottam. A vízforralóban felforraltam 3 dl vizet, ezt öntöttem a megpirult kölesre, majd beledobtam a fél leveskockát. Középhőmérsékleten 10 percet főztem, majd lefedve további 15 percet pihentettem. Közben a hagymát elektromos aprítóval jól felaprítottam. Amikor a köles kihűlt jól összedolgoztam a ricottával, a tojással és a salátafőzelékkel majd belekevertem a hagymát, a préselt fokhagymákat, sóztam, borsoztam. 
Vizes kézzel pogácsákat formáztam a masszából, amelyeket szilikonlappal bélelt tepsire helyeztem. 200 fokra előmelegített sütőben 25 percet sütöttem.

Ötletadó: Nők Lapja Konyha - 2008 tavasz

4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Még sosem csináltam kölesből, csak csicseriborsóból meg gombából zöldség- illetve gabonafasírtot. De nagyon izgat mindenféle változat.

duende írta...

Ezt nekem is majd ki kell próbálnom. A lencsefasírtot is nagyon szeretem. A köles pedig az egyik legfinomabb gabonaféle.

ManóAnyó írta...

Én próbáltam már lencséből és zöldségekből, de mind a kettő szétesett, nem tudtam kisütni. Ez a köles most nagyon jól sikerült viszont. Érdemes kipróbálni.

duende írta...

Manóanyó, ha érdekel, nálam van lencsefasírt recept, írd be a eresőbe baloldalt fent. És nagyon szépen egyben is maradt, isteni volt.