2009. április 27., hétfő

Spenótos tortilla

Múlt szombaton csajos ebédet tartottunk anyukámmal, a húgommal és Manócskával (a húgom kisfia is itt volt igaz, de ő még ilyesmit nem falatozik). A pasik kimentek Velencére a "vízcsapot megnyitni", mert ez olyan pasis dolog, amihez legalább nyolcan kellenek és minimum 2 napig tart :) Anyukám hozott jó sok friss spenótot, húgom kitalálta, hogy ő tejszínesen szeretné enni, végül ez a tortilla lett belőle.

Hozzávalók:
6 db tortilla
30 dkg spenót
4 gerezd fokhagyma
1 dl tejszín
1 evőkanál vaj
só, bors
15 dkg reszelt sajt

A spenótleveleket megtisztítottam. A vajat wokban megolvasztottam, a fokhagymát belepréseltem, kicsit megpirítottam. Beledobáltam a spenótleveleket és néhány perc alatt megfonnyasztottam. Sóztam, borsoztam, majd felöntöttem a tejszínnel. Folyamatosan kevergetve megvártam amíg a tejszín is felforr, majd levettem a tűzről. A tortilla lapokat megtöltöttem a tejszínes spenóttal és jó sok reszelt sajttal. Félbe hajtottam, összetűztem és a tetejére is szórtam egy kis sajtot. Tepsibe helyeztem a félbehajtott tortillákat és 180 fokra előmelegített sütőben 10 percet sütöttem.


2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Húha! Már oly rég készülök tortillát sütni, valahogy mindig közbejön más (étel:-) Spenóttal nagyon finom lehet, szívesen megenném mondjuk holnap ebédre (ma már késő van hozzá:-)

ManóAnyó írta...

Készen vásárolt tortillából készítettem, de nagyon tervezem kipróbálni a saját sütést is. Spenóttal nagyon finom volt, és nagyon gyorsan el is készült.