2009. április 14., kedd

Nyuszi keksz

Az elmúlt hétvégén főznöm nem kellett, mivel a szülőknél ebédeltünk. De, hogy ne maradjak tennivaló nélkül süteményeket azért készítettem. Ez a keksz pont nem volt tervbe véve, de mivel Manócska belázasodott megpróbálkoztam, hátha a nyuszikkal sikerül kicsit felvidítani. Az első 2 nyuszi kiszúrásában még örömmel segédkezett is, de a harmadiknál már beleunt. Viszont az elkészült keksznek nagyon örült, és ezért megérte.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
15 dkg vaj
10 dkg porcukor
10 dkg darált mogyoró
2 tojás
3 evőkanál kakaó
1 csomag vaníliás cukor
½ csomag sütőpor
2 evőkanál tejszín


A tészta hozzávalóit jól összedolgoztam, annyi tejszínt adva hozzá, hogy jól kezelhető tésztát kapjak. 2 cipót formáztam belőle és fél órára a hűtőben pihentettem. Lisztezett felületen fél cm vastagra nyújtottam és nyuszi formával kiszaggattam. 180 fokra előmelegített sütőben, szilikonlappal bélelt tepsin 15 perc alatt készre sütöttem. 

Ötletadó: Hagyományos magyar sütemények (Corvina)


Nincsenek megjegyzések: