2009. június 17., szerda

Epres rétes

Vasárnap ellátogattunk Tahitótfaluba az Eperfesztiválra. Reménykedtem benne, hogy be tudok szerezni néhány kg epret, mert még mindig nincs eperlekvárom. De vagy nagyon drága volt, vagy túl éretlen. Azt hiszem idén le kell mondanom az eperlekvárról :( Az epres rétes szombaton készült, a mostmár hagyományosnak mondható hétvégi bográcsétel mellé.

Hozzávalók:
6 db réteslap
5 dkg vaj
3 evőkanál búzadara
1,5 kg eper
1 l tej
2 csomag epres pudingpor
5 dl tejszín
1 csomag habfixáló
8 evőkanál cukor

A vajat felolvasztottam. Három réteslapot egymásra helyeztem egy tepsiben, úgy, hogy minden lapra kentem egy kis olvasztott vajat, majd megszórtam egy kevés búzadarával. A legfelső lapra csak vaj került. 180 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt aranybarnára sütöttem. A másik három lappal hasonlóképpen jártam el. Amíg a lapok sültek az epret megpucoltam, megmostam. Mivel nagyon apró szemű volt, nem volt szükséges összedarabolni. A pudingot a leírásnak megfelelően megfőztem 6 evőkanál cukorral. Fél kg epret összeturmixoltam. A tejszínt kemény habbá vertem a maradék két kanál cukorral és a habfixálóval, majd óvatosan belekevertem az eperturmixot. Az első adag lapot, amikor megsült áthelyeztem egy magas falu tepsibe. Ráöntöttem az elkészült pudingot. Következett az eper, majd az epres tejszínhab. A második adag réteslapot felkockáztam, így helyeztem a tejszínhab tetejére, hogy majd szeletelni tudjam. Fogyasztás előtt hűtőben 2 órát állni hagytam.
Bográcsban készült slambuc után tálaltam.


5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, az "éretlen" földieper mézédes, csak sárga színü. Én is azt hittem, hogy éretlen, de megkóstoltam és rögtön vettem belőle és nagyon finom dzsemet főztem. 600 Ft volt kilója.A hid uáni kanyarban árulta egy néni.
Sziszi.

erős ildikó írta...

Elkápráztattál a rétessel!
Azért egy ilyen rendezvényen sokallom ezt az eperárat!

Névtelen írta...

Sajnos , amikor eperfesztivál van Tahiban , akkor mindig drága az eper. Ha a rév felé mész és kiértél a faluból végig eper földeket találsz , ahol a nénik nagyon olcsón adják az epret. 3 ládát vetteünk 2500 FT-ért.

Nubi

duende írta...

Ez a rétes isteni lehet... :)

ManóAnyó írta...

Sziszi: igen, az a 600 Ft-os tűnt éretlennek. Én nem kóstoltam :( De nálunk a zöldségesnél nagyon finom apró szemű volt 380 Ft-ért, abból készült a rétes. Ezért a 600 Ft-ot sokaltam.

Napmátka: Most voltam először az Eperfesztiválon, én is arra számítottam, hogy jó sok eper lesz olcsón.

Nubi: mi pont nem mentünk abba az irányba. Kisoroszi felé mentünk, ott egy bácsi árult gyünyörű epret, de 800 Ft volt az is.

Duende: Tényleg isteni volt :)