2009. június 11., csütörtök

Töltött tök

Töltött zöldséget szerintem még nem készítettem kétszer teljesen egyformán. Mindig változtatok egy kicsit (vagy nagyon), annak megfelelően, hogy éppen mi van a hűtőben. Most a juhtúró volt az újdonság, mert épp volt itthon, és nagyon szeretjük. A töltelék most kicsit sokra sikeredett, de a maradék töltelékkel megtöltöttem egy kis cukkínit is.


Hozzávalók:
2 kisebb zsenge tök
2 csirkemell filé
1 doboz hámozott paradicsom
1 hagyma
friss koriander
friss petrezselyem
só, bors
1 evőkanál olaj
10 dkg juhtúró
10 dkg reszelt sajt

A csirkemellet apró kockákra vágtam. A 2 tököt félbevágtam és közepüket kiskanállal kikapartam, félretettem. A hagymát felaprítottam. Egy magas falú serpenyőben felmelegítettem az olajat, megpirítottam rajta a hagymát, majd a húskockákat rádobáltam és időnként megkeverve átsütöttem. Amikor a hús megsült, ráborítottam a paradicsomkonzervet és a tök kivájt belsejét és még néhány percig főztem. A végén következett a friss zöldfűszer, a só és frissen őrölt bors. A tölteléket beletöltöttem a felezett tökbe és tűzálló tálba helyeztem őket. 200 fokos sütőben 30 percet sütöttem, majd kivettem és rámorzsoltam a juhtúrót majd megszórtam a reszelt sajttal. Visszatettem és további 10 percet sütöttem.



2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Ez csodafinom! Látom a képről:)!

Chef Viki írta...

Én is úgy látom, ahogy Napmátka :-) Jöhet, jöhet!