2009. június 4., csütörtök

Töltött cukkíni

Elszórtam virágládába jónéhány zöldfűszer magot. Minden ládába 2 félét szórtam, gondoltam jól meglesznek egymás mellett, de tévedtem. Érdekes módon minden ládában csak egyik növényke bújt elő. Utána olvastam csak valahol, hogy bizony vannak olyan párosítások, amik nem bírják egymás közelségét, de azt nem hinném, hogy minden ládában beletaláltam volna egy ilyen nem bírom a másikat párosba. Így most lett nagyon sok korianderem, petrezselymem, bazsalikomom, oregánóm, de nem lett majorannám, kakukkfüvem, citromfüvem. De nem adom fel tovább próbálkozom. Addig is minden ételt a megmaradt zöldfűszerekkel ízesítek :)

Hozzávalók:
3 kisebb cukkíni
10 dkg ementáli sajt
10 dkg füstölt sajt
15 szem zöld olajbogyó
friss koriander
friss petrezselyem
5 bazsalikomlevél


A cukkínit csíkosra hámoztam, majd kb. 5 cm-es darabokra vágtam. Kiskanállal a közepüket kikapartam. A sajtot megreszeltem, a zöldfűszereket és az olajbogyót apróra vágtam, majd hozzákevertem a megreszelt sajtkeverékhez. A cukkínik belsejét enyhén megsóztam, majd a sajtkeveréket belenyomkodtam. 180 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütöttem.





3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Ez nagyon ötletes, nem is láttam még így töltve (legfeljebb fektetve.)
tetszik a csíkos hámozás is, igazi ünnepi étel!

duende írta...

Szuper! :)
Én is csináltam már így karikába töltve, nagyon guszta. Főleg a kicsik.

Nekem meg a bazsalikomom nyomódott el, de most néztem, pár azért kikelt!

ManóAnyó írta...

Napmátka: eddig én is csak fektetve töltöttem, de ezek olyan kicsik voltak, hogy ha félbevágom, az egész töltelék leesik róla. És tényleg jól néz ki, bár a fényképezési tudományom még ezt nem igazán adja vissza :)

Duende: nálam is kibújtak a kis zöld valamik, de aztán megálltak a fejlődésben 2-3 mm-esen. Pedig olyan szép fényképeket láttam összeültetett zöldfűszerekről.