2010. január 7., csütörtök

Csokoládés charlotte


Hozzávalók:
A tésztához:

6 tojás
10 dkg cukor
15 dkg liszt
csipet só

A piskótatekercs töltelékéhez:
4 dl tej
3 evőkanál cukor
5 dkg csokoládé
1 csomag csokoládés pudingpor

A belső töltelékhez:
4 dl tej
3 evőkanál cukor
1 csomag csokoládés pudingpor
3 dl tejszín

A tojások fehérjét a csipet sóval és 5 dkg cukorral kemény habbá vertem. A sárgáját fehéredésig kevertem a maradék 5 dkg cukorral, majd hozzákevertem a lisztet. A fehérjehabot óvatosan hozzákevertem a lisztes masszához. Egy nagyobb, sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a tészta 2/3-át, kb. fél cm vastagon. A maradékot a kapcsos tortaforma sütőpapírral bélelt aljára terítettem. 170 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöttem a piskótát.
Amíg a piskóta sült, a piskótatekercs töltelékéhez megfőztem a csokoládépudingot a cukorral. Főzés közben beletördeltem a csokoládét, ami a főzés végére bele is olvadt a pudingba. Amikor a piskóta elkészült, lehúztam a sütőpapírt, egy konyharuhára fektettem, majd megkentem a töltelékkel. A konyharuha segítségével óvatosan feltekertem, egy órára a hűtőbe tettem megdermedni.
A belső töltelékhez megfőztem a második adag pudingot. A tejszínt kemény habbá vertem, és óvatosan hozzákevertem a kihűlt pudinghoz. A piskótatekercset felszeleteltem 1 cm-es szeletekre. Egy salátástál oldalát kibéleltem a tekercsszeletekkel, majd a közepébe beletöltöttem a csokoládékrémet. A tetejére helyeztem a kerek piskótalapot, és a tál széle mentén körbevágtam.
Hűtőben tálalás előtt 3 órát dermesztettem.
Tálalásnál az egészet óvatosan egy tálra borítottam, tortaként felszeletelve, tejszínhabbal tálaltam.

Ötletadó: Nők Lapja Konyha - 2009. december

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Öööööööö...

Kééééééééééééééééééérek szépen belőle :-)))

ManóAnyó írta...

Viki, sajnos nagyon gyorsan elfogyott, de legközelebb teszek félre egy szeletet :)