2010. január 26., kedd

Kakaós csiga

Az egész úgy kezdődött, hogy Manócska tegnap megkérdezte, hogy van itthon tojás? Mondtam, hogy van, erre a válasza, hogy akkor ugye tudsz palacsintát sütni? És erre én, gonosz ManóAnyó nem palacsintát, hanem kakaós csigát sütöttem, amit együtt nyújtottunk, vajaztunk, cukroztunk, kakaóztunk. De végül minden jó, ha jó a vége, Manócska este Nagyi jóvoltából mégiscsak ehetett palacsintát.

A kakaós csigával kapcsolatban annyit jegyzek meg, hogy legközelebb vékonyabbra nyújtom és több tölteléket használok, mert ez most nem lett olyan igazán csupakakaóscsiga.

Hozzávalók:
½ kg liszt
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
2 tojássárgája
2 evőkanál olaj
2 evőkanál cukor
csipet só


10 dkg vaj
3 evőkanál porcukor
3 evőkanál kakaó

2 dl tej
2 csomag vaníliás cukor

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt és langyos helyen felfuttattam. A liszthez hozzákevertem a tojássárgákat, az olajat, csipet sót, majd az élesztős tejet és közepesen kemény tésztává dagasztottam. Megszórtam kevés liszttel és langyos helyen másfél óra alatt duplájára kelesztettem. Lisztes felületen kb. 1,5 cm magas téglalappá nyújtottam. Megolvasztottam a vajat, felével megkentem a tésztát, egyenletesen rászitáltam a porcukrot és a kakaót, majd óvatosan feltekertem. Éles késsel 2 cm-es szeletekre vágtam, majd a csigákat szilikonlappal bélelt tepsire helyeztem. A csigákat megkentem a maradék olvasztott vajjal. Betoltam a tepsit a hideg sütőbe és bekapcsoltam 220 fokra. 25 percet sütöttem, majd kivettem és meglocsoltam a vaníliáscukros tejjel. Visszatoltam és 200 fokon további 10 percet sütöttem. Porcukorral meghintve tálaltam.

Ötletadó: Horváth Ilona - Szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések: