2010. január 3., vasárnap

Sajtos puffancs

Az már biztos, hogy ebben az évben sem lesz minden nap bejegyzés. Persze nem is ez volt a célom a bloggal, csak azt sajnálom, hogy nagyon sok recept amiket készítettem, elfelejtődik, pedig lenne bőven bejegyeznivaló. Ez a sajtpuffancs a két ünnep között készült, könnyű kis rágcsálnivaló, bár én kenyér helyett is ezt ettem másnap reggelire. Manócska is nagyon szerette, önmagában is, de egy szelet sonkával is nagyon finom uzsonna. Az égetett tészta receptjén alapszik, amiről első nekifutásra azt hittem, amikor készítettem, hogy nagyon nagy munka, pedig nagyon gyorsan elkészíthető, csak kicsit sok a mosogatnivaló utána. 

Hozzávalók:
15 dkg liszt
2,5 dkg búzakorpa
2,5 dl víz
10 dkg vaj
4 tojás
15 dkg ementáli sajt
½ kávéskanál só
csipet őrölt szerecsendió

A vizet felforraltam, belevágtam a vajat, és addig forraltam, míg a vaj el nem olvadt. Levettem a tűzhelyről, sóztam, hozzáadtam a csipet szerecsendiót, majd belekevertem a lisztet. Visszatettem a tűzhelyre és folyamatosan kevergetve, alacsony hőfokon addig főztem, amíg a tészta el nem vált az edény falától. Ekkor átöntöttem egy keverőtálba, hozzákevertem a megreszelt sajtot (egy keveset meghagyva a puffancsok megszórásához) és a búzakorpát, majd habverővel egyenként a tojásokat. Szilikonlappal kibélelt tepsire kanalaztam a masszát, a gombócok tetejét meghintve a maradék reszelt sajttal. 180 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütöttem.

Ötletadó: Egészséges finomságok (Burda)

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Juj, ezt ismerem! De jó, hogy eszembe juttattad!

Isteni finom :-)

Unknown írta...

Én most készítettem ezt a sajtos változatot először. Tényleg nagyon finom!