2009. október 21., szerda

Almás-diós lusta rétes

Csak ezen a nyáron ismerkedtem meg a rétes "lusta" változatával. Vagyis nemis a rétes a lusta igazán, hanem a készítője. Mert az elkészítés nagyon egyszerű, roppant gyorsan összedobható. Persze azért mosogatnivaló ez után is van, de az elhanyagolható ahhoz képest, hogy milyen finom a végeredmény.

Hozzávalók:
12,5 dkg margarin
25 dkg liszt
15 dkg porcukor
1 zacskó sütőpor
½ l tej
3 tojás
2 kg alma
20 dkg darált dió

Az almát megpucoltam, lereszeltem. A margarinnal kikentem egy nagy tepsi alját. A lisztet összekevertem a porcukorral és a sütőporral. A por felét a tepsibe szórtam. Rászórtam a darált diót, majd a reszelt almát egyenletesen elosztottam a tepsiben. A maradék lisztkeverékkel meghintettem. A tojásokat felvertem, belekevertem a tejet és ráöntöttem az egész tetejére, figyelve, hogy ne maradjon ki lisztes rész. 200 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: