2009. október 30., péntek

VKF XXIX - Sütőtökgombóc

A 29. VKF házigazdája Max, aki gombócolásra szólít minden vállalkozó kedvű, főzni szeretőt. Nálunk a sütőtök szezon nem telhet el legalább heti 1-2 sütőtök nélkül, ezért találtam ki magamnak ezt a gombócot. 


Hozzávalók:
50 dkg sütőtök 
30 dkg liszt 
10 dkg cukor 
5 dkg darált mandula 
5 dkg vaj 
3 evőkanál zsemlemorzsa 
1 citrom héja 
1 tojás 
2 tojássárgája 

1 csésze zsemlemorzsa 
1 evőkanál vaj 

A sütőtököt felkarikáztam, meghámoztam, majd az apró lyukú reszelőn lereszeltem. A vajat mikroban megolvasztottam. Hozzáadtam a sütőtökhöz a többi összetevőt és jól összedolgoztam. A tésztából vizes kézzel gombócokat formáztam és enyhén sós, forrásban lévő vízbe tettem. Miután a gombócok feljöttek a víz színére további 2 percet főztem. Közben a vajat egy serpenyőben felolvasztottam, és megpirítottam rajta a zsemlemorzsát. A megfőtt gombócokat a zsemlemorzsában meghempergettem.  



4 megjegyzés:

lúdanyó írta...

De jó lett!! Olyan mint a túrógombóc és mégsem. Még töröm a fejem valami édes sütőtökös gombócon is, olyanon, amit nem kell főzni :)

Renata Kalman írta...

Nahát, ez még sosem jutott eszembe hogy sütőtökből gombóc! Jó ötlet!

ManóAnyó írta...

Lúdanyó: állagra is hasonló a túrógombóchoz. További jó fejtörést, kíváncsi vagyok, nekem minden jöhet, ami sütőtök.

Renáta: Én is csak most agyaltam ki, de nagyon sajnálom, hogy korábban nem jutott eszembe.

4Gyerek írta...

remek 5let. mára el is vittem, nemsoká fog kifőni. türelmetlenül várom, ígéretes.
köszi a receptet.