2009. október 18., vasárnap

Szilvás fügemártás

Több napos betegeskedés után, tegnap délután újra kimerészkedtünk Manócskával egy kicsit az udvarra. Jól beöltöztettem, gumicsizmát adtam rá, ennek az lett a következménye, hogy nem mert megmozdulni, csak állt és figyelt. Néha pedig eldőlt, és nevetve kiabálta, hogy "edőőtem" :) De az udvari kiruccanásunk eredménye sok-sok dió, alma. Ja és meglepetten vettem észre, hogy a füge nagyrésze beérett. Így készült ma az előre betervezett sülthús mellé egy hirtelen jött szilvás-fügés mártás.

Hozzávalók:

10 szem szilva
10 db érett füge
1 dl bor
1 kiskanál kakukkfű
1 evőkanál mustár
csipet szerecsendió


A szilvát megpucoltam, kimagoztam és a fügével együtt felaprítottam. A borban felraktam főni, kakukkfűvel, mustárral, szerecsendióval és egy kis sóval ízesítettem. Addig főztem, amíg a gyümölcs teljesen szétfőtt. Botmixerel összeturmixoltam.
Sült hús mellé tálaltam.  


2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Hús mellé gyümölcsmártás? Megyek Hozzátok ebédelni...! Nagyon szeretem. A fügét meg - pláne!

ManóAnyó írta...

Maradt még holnapra, fénypostával küldöm :) Én is nagyon szeretem ezt a párosítást.