2009. október 5., hétfő

Fügés almaszósz

A kertben most kezdett el érni csak a füge, eddig napi 1-1 példányt lehetett csak találni, amit Manócska gyorsan be is kapott. Remélem még marad a meleg egy kicsit, hogy az a rengeteg éretlen füge is ehető legyen. Amikor az almát szedtem az almaszószhoz, leszedtem néhány fügeszemet is, innen jött az ötlet, hogy beletegyem a szószba. Mivel a füge nagyon édes cukrot nem raktam egyáltalán a szószba, így is nagyon finom, mézédes lett.

Hozzávalók:
4 db alma
6 db füge
1 mokkáskanál fahéj
1 evőkanál vaníliás pudingpor

Az almákat megpucoltam, felkockáztam. A fügéket megmostam, elfeleztem. A gyümölcsöt felraktam főni annyi vízben, amennyi éppen ellepte. Kevés fahéjjal ízesítettem. Amikor az alma megpuhult, egy kevés almát és a fügét kivettem és a pudingporral összeturmixoltam. Visszaöntöttem a szószhoz és lassú tűzön néhány perc alatt besűrítettem.


Nincsenek megjegyzések: