2009. október 29., csütörtök

Húsos pite

Már nagyon régen tervezgettem egy hasonló húsos pite készítést, de valahogy mindig elmaradt. Hétvégén kirándulósdit terveztünk, ezért megfőztem előre jó sok pörköltet, hogy az ebéd ne legyen gond. Aztán úgy alakult, hogy vasárnap délután vendégeink voltak, és a pörkölt simán nem lett volna elég, ezért gyorsan összedobtam ezt a pitét. 

Hozzávalók:
A tésztához:

30 dkg liszt
15 dkg vaj
6 evőkanál víz
½ teáskanál só
bors

A töltelékhez:
30 dkg sertéspörkölt
10 dkg reszelt sajt

A tészta hozzávalóit jól összedolgoztam, majd ½ órára a hűtőbe tettem. Fél óra után kivettem, és két nem teljesen egyforma részre osztottam. A nagyobbat kinyújtottam, majd egy tortaforma alját és oldalát kibéleltem vele. Megpakoltam a pörkölttel, majd rászórtam a sajtot. Kinyújtottam a kisebb tésztát is, és befedtem vele a tortaformát, a szélén összeragasztottam az alsó tésztával. A közepébe egy kis lyukat vágtam, hogy a sütés közben keletkező gőznek szabad utat engedjek. 200 fokra előmelegített sütőben 40 percet sütöttem. 


4 megjegyzés:

Belly írta...

Nagyon finom lehet,így első ránézésre......másodikra is:-)

ManóAnyó írta...

Finom volt nagyon! :)

erős ildikó írta...

Nagyon klassz! És tetszik, amikor ilyen gazdaságosan használja valaki a húst - máris elég a vendégeknek! Köszi a receptet:)

ManóAnyó írta...

A hirtelen betoppant vendégeknél ötletesnek kell lenni :)