2008. november 12., szerda

Sütőtökös palacsinta


A sütőtök nagyon nagy kedvencem, nem hiszem, hogy meg tudnám unni. Sütve készítem legtöbbször, de mostanában egyre többször készül belőle egyéb finomság is.

Mikor Manócskám 6 hónapos lett, és elkezdtem neki mindenféle finomságokat felszolgálni, pont március volt és végefele volt a sütőtökszezon. De én mindenképpen ragaszkodtam hozzá, hogy márpedig nekem sütőtök kell, és anyukám jóvoltából sikerült is jó nagy adagot beszerezni, ami a pincében tárolva elág sokáig szép maradt. Készítettem is folyamatosan a sütőtököt Manócskának, és ő lelkesen eszegette is. Most ősszel lelkesen sütöttem újra az első sütőtökadagot, és szomorúan vettem tudomásul, hogy Manócska rá sem akar nézni. Gondoltam majd legközelebb, de legközelebb sem kért a finomságból, viszont az alábbi palacsinta nagyon ízlett neki. Szóval nem reménytelen, hogy ő is szeretni fogja a sütőtököt.

Hozzávalók: (kb. 25 darab)
45 dkg párolt sütőtök
6 dkg liszt
1 csomag sütőpor
2 tojás
csipetnyi só
kevés tej
olaj a sütéshez

A sütőtököt felszeletelem, levágom a héját majd kb. 1,5 x 1,5 cm-es kockákra darabolom.
Elektromos párolóban 45 percig párolom.
Összekeverem a tököt, a lisztet, a sütőport és a sót egy tálban.
Hozzáadom a tojásokat, összekeverem, majd annyi tejet öntök hozzá, hogy puha tésztát kapjak.
Egy serpenyőben felforrósítok 1 evőkanál olajat, evőkanálnyi kupacokat kanalazok bele a tésztából és mindkét oldalukat aranysárgára sütöm. Papírtörlőre szedem ki a megsült korongokat és jól leitatom az olajat.
Ízlés szerint porcukorral, fahéjjal megszórva vagy lekvárral tálalható.


Forrás: Laci Bácsi: Fözzünk magabiztosan - Nemzetközi receptek

Nincsenek megjegyzések: