2008. november 28., péntek

Sütőtökös gnocchi

Tegnap megpároltam egy jó méretes sütőtököt, és keresgéltem valami jó receptet hozzá. A novemberi Fakanálban rá is találtam Dolce Vita tökszezonos receptjeire, amikből elég nehéz volt választanom, de végül a gnocchi mellett döntöttem. Most készítettem először gnocchit, de be kell látnom nem volt egyszerű feladat. Úszott utána az egész konyha. Ráadásul még a folyton körülöttem sündörgő Manócskának is kedvében akartam járni, és kapott ő is egy adagot gyúrni, de kb. fél másodperc alatt a földön volt az egész, lisztestől, alátétestől, és elégedetten állt a kupac közepén. De végül megérte, mert nagyon finom lett, és mivel jó nagy adag sikeredett, a mélyhűtőbe is került belőle. DV írta, hogy sok lisztet fog felvenni, de azért nem gondoltam, hogy 70 dkg lesz belőle.

Hozzávalók:
40 dkg párolt sütőtök
2 nagyobb szem héjában főtt krumpli
1 tojás
70 dkg liszt


A párolt sütőtököt és a krumplit botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a tojást és 1 kávéskanál sót. Utána szép lassan elkezdtem belekanalazni a lisztet, remélve, hogy egyszer gyúrható állagú tésztát kapok. Elég sokáig úgy nézett ki, hogy ez nem így lesz, de végül csak összeállt a tészta. A tésztából gombócokat pödörtem és forrásban lévő enyhén sós vízben kifőztem.


Nincsenek megjegyzések: