2009. augusztus 20., csütörtök

Kenyérlángos

Kb. 2 éve sütöttem először itthon kenyérlángost. Amikor a receptet keresgéltem meglepődtem, hogy a Pomposnak saját honlapja is van. Természetesen kipróbáltam a receptet, de azóta egy picit változtattam rajta. Ma a következő recept alapján készült:

Hozzávalók:
½ kg liszt
2 közepes burgonya
2,5 dl langyos víz
2 evőkanál olaj
1 csomag szárított élesztő
1 evőkanál só

A tetejére:
1 nagy pohár tejföl
2 gerezd fokhagyma
3 vöröshagyma
20 dkg szalonnás parasztsonka

A burgonyákat felkockáztam, megfőztem. A lisztet egy tálba szitáltam, belekevertem az összetört burgonyát, hozzáadtam a többi hozzávalót és tésztát dagasztottam. Másfél órát kelesztettem, közben egyszer átgyúrtam. A tésztát egy sütő méretű tepsi aljára simítottam. A fokhagymát megpucoltam, a tejfölbe nyomtam, elkevertem. A vöröshagymát és sonkát felaprítottam. A tejfölt a tészta tetejére simítottam, majd rászórtam egyenletesen a hagymát és sonkát. 220 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütöttem.


Nincsenek megjegyzések: