2009. augusztus 6., csütörtök

Vörösborban főtt körte márványsajttal töltve

Erre a márványsajttal töltött körtére már nagyon régóta fáj a fogam, de eddig még nem készítettem, mivel csak én szeretem a márványsajtot, és körtét emiatt nem akartam vásárolni. De mivel idén itt a rengeteg felhasználásra váró körte az udvarban, elkészítettem, még akkor is, ha tudtam, hogy csak én eszek majd belőle. 

Hozzávalók:
8 db közepes körte
5 dl száraz vörösbor
3 dl víz
csipet fahéj
8 szem bors
15 dkg márványsajt
10 dkg natúr vajkrém
5 dkg darált dió
só, bors

Az érett, de kemény körtéket megpucoltam, félbevágtam, és karalábévájóval kikapartam a magházát. A bort a vízzel felforraltam a fahéjjal és borssal, majd belehelyeztem a felezett körtéket és 12 percig főztem, míg megpuhultak, de még nem estek szét. Kiszedtem a borból és hagytam kihűlni. A márványsajtot és a vajkrémet botmixerrel összeturmixoltam, majd belekevertem egy kevés sót, frissen őrölt borsot és a darált diót. A keveréket kiskanállal belehalmoztam a körték kivájt magházába, majd az egészet hűtőbe helyeztem. Tálalás előtt 15-20 perccel célszerű kivenni a hűtőből, hogy a sajt kicsit felengedjen. 


Ötletadó: Lajos Mari, Hemző Károly - 99 vendégváró 

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Én nagyon szeretem!! És tényleg csak Te etted, vagy mások is kedvet kaptak hozzá a családban?

ManóAnyó írta...

Tényleg csak én ettem, így kicsit soknak bizonyult a 8 db körte, de végül 2 nap alatt elfogyott, mert nagyon finom volt. Férjem talán belekóstolt, de nem vagyok biztos benne, Manócskának meg szerintem még nem való, sem a boros körte, sem a márványsajt.