2009. augusztus 23., vasárnap

VKF XXVII - Húsos csomagocskák

Lúdanyó nagyon ötletes VKF témát választott, ami nálam nagyon aktuális. Szeptemberben tarunk majd gyerekzsúrt, addig is gyűjtögetem az ötleteket. Én abból indultam ki, hogy valami olyasmit készítsek, ami előre elkészíthető, nem az utolsó pillanatban van vele a legtöbb macera. A rétescsomagok elkészíthetőek néhány nappal korábban és mélyhűtőben várhatják a nagy napot, akkor gyorsan előkaphatjuk és néhány perc alatt friss rétescsomagokat tudunk varázsolni az asztalra.

Hozzávalók 20 darabhoz:
25 dkg darált hús
2 közepes sárgarépa
1 fej vöröshagyma
3 evőkanál olaj
1 kiskanál cayenne bors
friss koriander

1 csomag réteslap (8 lapos)
10 dkg vaj

A répát megpucoltam és a reszelő nagyobbik lyukán lereszeltem. Az olajat egy serpenyőben felmelegítettem, majd megpirítottam az apróra vágott hagymát. Hozzáadtam a darált húst és folyamatosan kevergetve aranybarnára pirítottam. Belekevertem a fűszereket és a répát, és további 10 percet pirítottam, míg a répa is megpuhult és a hús alól elpárolgott a leve. Kicsit hűlni hagytam. Az első réteslapot kiterítettem bekentem olvasztott vajjal, majd ráhelyeztem a második lapot, amit szintén bevajaztam. 5 egyenlő széles csíkra vágtam. Egy kevés tölteléket a csík szélére helyeztem, majd háromszög alakban ráhajtottam a réteslapot a töltelékre, és háromszög alakban folytattam a hajtogatást a lap végéig. A többi réteslappal is hasonlóan jártam el. A kis háromszögeket egy tepsibe helyeztem és a tetejüket is megkentem olvasztott vajjal. 200 fokra előmelegített sütőben 15 percet sütöttem. (Mélyhűtött változat esetén 25-30 percig süssük).


4 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nagyon szeretem a sós réteseket, remek recept, köszi!

ManóAnyó írta...

Igaz ritkán készítek, de nálunk is kelendő a sós változat.

lúdanyó írta...

Kedves ManóAnyó szerintem is nagyon jó recept :) De ugye elírás az 1 evőkanál cayenni bors? Vagy ti ilyen csípősen szeretitek? :)

ManóAnyó írta...

Lúdanyó, köszi! Igaz, hogy csípősen is szeretjük, de azért nem ennyire! :) Javítottam.