2009. augusztus 14., péntek

Sajtgolyók

Főztem idén először néhány üveg áfonyalekvárt. Amióta elkészült tervezgetem, hogy rántott sajtot készítek, mert nagyon szeretem a finom áfonyalekvárba mártogatni. A rántott sajt még nem készült el, de a sajtgolyók mellé is nagyon jól illik az áfonya.

Hozzávalók:
15 dkg sajt
1 dl tejföl
1 tojássárgája
4 evőkanál zsemlemorzsa
petrezselyem
só, bors
zsemlemorzsa a hempergetéshez
olaj a sütéshez

A sajtot lereszeltem, majd összekevertem a tejföllel és a tojássárgájával. A petrezselymet megmostam, aprítottam, hozzákevertem a sajthoz, sóztam, borsoztam. A végén kevertem hozzá a zsemlemorzsát fokozatosan, hogy formázható állagú masszát kapjak. Amikor a massza összeállt, nedves kézzel apró sajtgolyókat formáztam. Az olajat egy serpenyőben felmelegítettem (fontos, hogy nagyon forró legyen). A sajtgolyókat zsemlemorzsába hempergettem és a forró olajban kisütöttem.


Nincsenek megjegyzések: