2009. augusztus 5., szerda

Körtés-málnás csokifelfújt

Néhány hete folyamatosan érik a kertben a körte és az alma, úgyhogy keresem a felhasználási lehetőségeket. Tudom nem süteményekbe meg egyéb "haszontalan" ételekbe kéne felhasználni, hanem megenni nyersen, de ennyit nem bírunk megenni. Ez a nyár nálunk kifejezetten jó gyümölcshozamú volt, csak a füge nem akar még beérni, eddig csak néhány érett szemet találtam. 

A következő felfújtat mát háromszor is elkészítettem, annyira finom, és hogy télen se kelljen nélkülözni, előrelátóan fagyasztottam is hozzá felkockázott körtét. Először csak körtével készítettem, akkor a sütési idő 20 perc volt, ahogy a forrásreceptben is szerepel. De második alkalommal megtuningoltam egy kis málnával is, ami nagyon jót tett az amúgy is csudafinom sütinek. Gondolom azért mert a málna több nedvességet adott hozzá, a sütési idő majdnem kétszeresére nőtt. De megérte, még ebben a nagy melegben is.

Hozzávalók:
6-8 kisebb körte
10 dkg málna
3 tojás
5 dkg étcsokoládé
5 dkg vaj
1 evőkanál liszt
1 evőkanál cukor
csipet só

A csokoládét és a vajat vízgőz felett megolvasztottam. Amíg egy kicsit hűlt a tojások sárgáját fehéredésig kevertem a cukorral, és a fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval. Az olvasztott csokit belekevertem a tojássárgájába, majd hozzákevertem a lisztet is. A körtét meghámoztam, apró kockákra vágtam és a málnával együtt belekevertem a tojásos masszába. Utoljára következett a fehérjehab, melyet óvatosan kevertem a gyümölcsös masszához.
Kivajaztam, liszteztem egy tortaformát, beleöntöttem a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem.

Ötletadó: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2008/11/krts-csokifelfjt-lertkelt-konyhai.html


Nincsenek megjegyzések: